hiperglikemia

Jak obniżyć poziom cukru we krwi?

Badanie oraz utrzymywanie odpowiedniego poziomu cukru we krwi jest w zasadzie kluczowe dla naszego organizmu. Wszyscy doskonale wiemy, jak ważny jest cukier w naszej diecie, nie każdy jednak jest świadom tego, że poziom cukru, czyli jego spożycia w naszych codziennych posiłkach, również powinien być odpowiednio kontrolowany. Jeśli jest zbyt wysoki lub jeśli zbyt długo utrzymuje się po spożyciu posiłku, może to wskazywać na hiperglikemię. Warto poznać więc wszystkie dozwolone normy oraz wszystkie prawidłowe wyniki właśnie dla naszego cukru we krwi.

Jakie są prawidłowe normy stężenia cukru we krwi?

Hiperglikemia jest bardzo poważnym i długotrwałym problemem, dlatego nie wolno bagatelizować żadnych, nawet najmniejszych niepokojących oznak związanych z poziomem cukru. Normalnymi wynikami możemy nazwać zakres mieszczący się pomiędzy siedemdziesiąt a dziewięćdziesiąt dziewięć mg/dl, czyli 3,3 do 5,5 mmol/l. Hiperglikemia będzie się zaczynać w momencie, kiedy po posiłku stężenie glukozy w naszej krwi, po upływie około półtorej do dwóch godzin, będzie wynosiło więcej niż sto czterdzieści mg/dl, czyli 7,8 mmol/l. Jeśli twoje ostatnie wyniki nie mieszczą się w zalecanych granicach, konieczne jest udanie się do specjalisty, który zaleci zapewne powtórzenie wszystkich badań i dalsze kroki.

hiperglikemia a prawidłowy poziom cukru we krwi

Z czym związana jest hiperglikemia?

W zasadzie trudno jest przeoczyć objawy hiperglikemii, ponieważ dają się nam nieraz bardzo we znaki, mało kto jednak występujące objawy jest w stanie skojarzyć ze zbyt wysokim poziomem cukru we krwi. Jeśli pojawia się u nas nagłe poczucie zmęczenia, jeśli szybko się męczymy, czujemy często uczucie suchości w ustach, mamy w  głowie mętlik, a także nawiedzają nas bardzo silne bóle głowy, a do tego bardzo często chodzimy do toalety, żeby oddać mocz, mamy nudności, bóle brzucha, to znak, że poziom cukru w naszej krwi wymaga wyregulowania. Jeśli nie chcemy dopuścić do powikłań po hiperglikemii, najważniejsza jest prewencja.

Koniecznie utrzymuj prawidłową wagę

O tym, czy twoja waga jest prawidłowa, można przekonać się naprawdę bardzo szybko. Wystarczy wyliczyć swój współczynnik BMI, który jest niczym innym, jak wynikiem dzielenia masy ciała, liczonej w kilogramach przez wzrost podniesiony do kwadratu. Jeśli wynik jest mniejszy niż 25, wszystko w porządku, jeśli zaś wynik jest większy niż 25, oznacza to, że powinieneś zrzucić zbędne kilogramy, natomiast jeśli wskaźnik BMI pokaże 30 oraz więcej, przyda się wizyta u specjalisty – lekarza albo od razu dietetyka, który zaleci odpowiednią kurację oraz dietę odchudzającą. Dobrym sposobem na zrzucanie kilogramów ora zregulowanie poziomu cukru we krwi jest uprawianie sportu. To jedna z najlepszych metod na zwalczanie niechcianej tkanki tłuszczowej oraz wyrabianie mięśni – tych powinniśmy mieć zdecydowanie więcej niż tłuszczu. Trzeba też pamiętać, że mięśnie potrzebują znacznie więcej kalorii do przetrwania, niż tkanka tłuszczowa. Ważna jest systematyczność oraz, wbrew pozorom, umiarkowanie w wysiłku.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *