Jak sprawdzić list polecony gdzie jest

0
1380
jak sprawdzić list polecony gdzie jest

W dzisiejszym świecie, zwłaszcza młodzi ludzie coraz częściej korzystają z poczty elektronicznej i telefonów, niż z tradycyjnej poczty papierowej. Ma na to wpływ wiele czynników.

List nadany pocztą tradycyjną idzie do adresata kilka dni. Jeśli zależy nam na tym, aby wiadomość dotarła do naszego znajomego znacznie szybciej, lepiej polegać na innych, szybszych sposobach dostarczania informacji.

Listy pocztowe bardzo często się gubią

Dzieje się tak w wyniku błędu ludzkiego, zaniedbania, a także w przypadku, kiedy adres doręczenia został źle wpisany, a nadawca nie podał adresu zwrotnego.

Różne przypadki uczą nas, aby zachować maksimum ostrożności wysyłając dokumenty drogą pocztową, zamiast elektroniczną.

jak sprawdzić list polecony gdzie jestJeśli jednak wysyłamy dokumenty papierowe za pośrednictwem poczty, warto wysłać je droższym listem za potwierdzeniem odbioru. Wprawdzie będzie nas to kosztować trochę więcej, a także musimy wypełnić dodatkowe dokumenty, to jednak mamy znacznie większą pewność, że dokument zostanie dostarczony na czas do odbiorcy.

Na pewno każdemu z nas zdarzyło się też nie odebranie poleconego listu, który został dostarczony przez listonosza akurat w chwili, kiedy nie było nas w domu. Znajdujemy wtedy z skrzynce pocztowej małą karteczkę- awizo, która jest jasną informacją dla nas, że listonosz podjął próbę dostarczenia ważnej przesyłki, którą odebrać może jedynie adresat, po wcześniejszym wylegitymowaniu się.

Jak sprawdzić list polecony gdzie jest, jeśli nie został do nas dostarczony, a wiemy, że już kilka dni temu został wysłany?

Są dwie możliwości. Jeśli mamy awizo, możemy sprawdzić na nim adres urzędu pocztowego, który obsługuje nasz region, i udać się tam w godzinach pracy urzędu, aby odebrać nasz list. Jeśli jednak awizo również gdzieś zaginęło, najlepiej na stronie internetowej poczty polskiej sprawdzić, który urząd obsługuje naszą dzielnicę i naszą ulicę, a następnie udać się tam z nurtującymi nas pytaniami.

Poczta niestety bywa dość często zawodna, dlatego bezpiecznie jest wysyłać różnego rodzaju dokumenty drogą elektroniczną. Dzięki temu mamy potwierdzenie, kiedy wysłaliśmy nasze dokumenty, możemy przypominać się powołując się na wcześniejszą korespondencję, a nasze dokumenty nie zostaną zagubione lub nie dostaną się w niepowołane ręce.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here