Suplementy dla biegaczy

3
847
suplementy dla biegaczy

Bieganie stało się ostatnimi czasy jedną z najpopularniejszych form aktywności. Nie wymaga dużych nakładów. Odpowiednio dobrane buty, bielizna termoaktywna oraz dużo zapału i entuzjazmu – to podstawa. Biegać można praktycznie wszędzie. Kaprysy pogody też nie stanowią przeszkody dla poszukiwaczy ożywczych endorfin. Można powiedzieć, że biegać każdy może, ale trzeba pamiętać o przestrzeganiu kilku zasad, by jogging był efektywny, bezpieczny i przyjemny. Bardzo ważne jest odpowiednie odżywianie się biegaczy. Złota maksyma brzmi: nigdy nie biegaj bez śniadania! Przed wyjściem z domu powinniśmy zjeść lekki posiłek, który nie spowoduje sensacji żołądkowych. Bieganie na czczo powoduje spalanie mięśni, zamiast tkanki tłuszczowej, a nie to jest przecież naszym celem. Na rynku dostępne są rozmaite suplementy dla biegaczy, które wzbogacają naszą codzienną dietę o niezbędne elementy.

Po co suplementy

Zadaniem suplementów jest wyposażenie biegającej osoby w spory zapas energii. Bieganie jest wyczerpującym i męczącym sportem. Suplementy zadbają zatem o nasze zdrowie, prawidłową regenerację i dobre samopoczucie. Preparaty te wspomagają również rekonwalescencję po wszelkiego rodzaju kontuzjach oraz ochronę stawów, które są szczególnie narażone, podczas długotrwałego lub intensywnego wysiłku fizycznego.

Suplementy dla biegaczy

Różnorodność dostępnych w sklepach produktów uzupełniających może powodować dezorientację. Najczęściej występują one w postaci tabletek, kapsułek, sproszkowanych mieszanek lub napojów energetycznych.Często stosowanym środkiem uzupełniającym jest Koenzym Q10, który niweluje uczucie wyczerpania, nawet po pokonaniu długiego dystansu oraz warunkuje optymalną pracę mięśni. L-karnityna wspomaga spalanie tłuszczu. Jeśli naszą motywacją do biegania jest zrzucenie zbędnych kilogramów, preparat będzie na pewno pomocny. Z kolei osoby, którym zależy na budowaniu masy mięśniowej, wybierają kreatynę. By uniknąć spalania mięśni, można stosować izolat białka serwatkowego. Na bóle mięśni pomoże dawka dobroczynnych aminokwasów w formie BCAA. Kości wzmocni witamina D3 oraz wapń, natomiast stawy zregeneruje glukozamina i chondroityna. Energii do działania dostarczą witaminy z grupy B. Na zdrowie i sprawność całego organizmu biegacza mają wpływ kwasy tłuszczowe omega-3. Można się również posiłkować żelami i napojami energetycznymi, przedłużającymi naszą witalność oraz pożywnymi batonami przeznaczonymi dla sportowców, i ludzi aktywnych. Skurcze łydek, które są domeną biegaczy, świadczą z kolei o niedoborze magnezu, warto więc zaopatrzyć się w preparaty magnezowe.

Jak stosować suplementy

Pamiętajmy o tym, że suplementy diety mają charakter uzupełniający w stosunku do zwykłych posiłków, z których nie można rezygnować. Biegacze powinni zatem przestrzegać odpowiednio zbilansowanej diety, a suplementy stosować dodatkowo. Ważne jest także, by przestrzegać dawkowania poszczególnych substancji, bo, jak wiadomo, co za dużo, to niezdrowo. Zazwyczaj suplementów używają biegacze wyczynowi, ale wiele z nich będzie miało korzystny wpływ także na zdrowie początkujących biegaczy, ponieważ podjęcie wzmożonego wysiłku przez osobę, która dotąd nie ćwiczyła, zawsze jest szokiem dla organizmu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

PODZIEL SIĘ
Następny artykułZdrowy tryb życia

3 KOMENTARZE

  1. „Kości wzmocni witamina D3 oraz wapń, natomiast stawy zregeneruje glukozamina i chondroityna.”

    Gdzie to można kupić???

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here