Jakie uczucia wykorzystywane są w reklamie i biznesie?

0
120
biznes

Przyglądając się materiału marketingowym, możemy odnieść wrażenie, przestają one w sprzeczności z dominującą rzeczywistością, według której jesteśmy jednostkami wykonującymi realnych wyborów. Reklamy coraz częściej przemawiają do naszych emocji oraz związanych z nimi odczuć, można więc powiedzieć, że są one kluczowe w podejmowaniu decyzji dotyczących skorzystania z danej usługi czy produktu. Dzisiaj o tym, Jaką rolę w marketingu odgrywają emocje. Jesteście ciekawi? Odpowiadamy!

Przeczytaj też: https://wlaczsienaprzyszlosc.pl/kapitalizm-emocjonalny-jak-uczucia-wykorzystywane-sa-w-biznesie-i-reklamie/

Czym jest kapitalizm emocji?

Kiedy mówimy o kapitalizmie emocji, chodzi nam o posługiwanie się mchem jako kapitałem, który może zostać użyty w danym celu. Marketing, a co za tym idzie korzystający z niego biznes, skupia się na wywołaniu odpowiednich emocji u odbiorcy. Takie emocje będą elementem napędzającym odbiorcy do skorzystania z usług lub zakupu produktu danej marki. Wszystko jest przemyślane w taki sposób, że emocje ukierunkowane są na zysk.

Jak wykorzystywany jest kapitalizm emocjonalny?

Branże marketingowe doskonale wiedzą przecinki jak emocje odgrywają duże znaczenie w biznesie. Specjaliści odpowiednio planują swoje kampanię, tak żeby odpowiednio oddziaływały one na mózg raz wywoływały konkretne emocje. Najczęściej uderzają w emocje takie jak strach, niepokój, zadowolenie, radość, także poczucie bezpieczeństwa. Jeżeli chodzi o ostatnio emocje, to świetnym przykładem są reklamy samochodów kroków one w szczególności skupiają się na poczucie bezpieczeństwa. Wszystko ukierunkowane jest taki sposób, że odbiorca nie zastanawia się nad zakupem, a emocje, które nim kierują wręcz napędzają do podjęcia działania.

Jak zmienia nas emocjonalny kapitalizm?

Kapitalizm emocjonalny wpływa na nasze postrzeganie świata. Cały czas oddziałuje na nasze emocje, powoduje niepokój, ponieważ nawet banalna decyzja dotycząca zakupu środka do czyszczenia urasta do poziomu poważnej decyzji życiowej. Poza tym, sugeruję nam nie tylko to w jaki sposób, ale również co dokładnie mamy czuć. Dobrze byłoby się uodpornić na tego typu przekazy marketingowe oraz kierować się własnymi preferencjami. Nie uchroni to nas całkowicie przed zakupami pod wpływem emocji, jednak pozwoli na dokonanie lepszych wyborów konsumenckich.

Zobacz też: http://www.curio.pl/marketing-spolecznie-zaangazowany-czym/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here