Zdrowe diety

2
205
zdrowe diety

Odnosząc się do danych z ubiegłych lat, warto podkreślić, że Polska była w czołówce krajów Europejskich, w których ponad jedna czwarta społeczności cierpi na otyłość. Polacy znaleźli się w pierwszej piątce jednych z najbardziej otyłych narodów w Europie. Problemy z otyłością rozwijają się stale w naszym kraju. Wynika to z wielu czynników związanych na przykład: z łatwą dostępnością do fast foodów, automatami z niezdrową żywnością, które możemy znaleźć w każdym miejscu bez względu na to, czy jest to szpital, szkoła oraz inne miejsce publiczne. Pomimo tego, że branża fitness odnosi teraz ogromne sukcesy i na stałe zagościła w domach wielu Polaków, problem otyłości zauważa się już u dzieci w wieku szkolnym a zdrowe diety nie wszędzie są jeszcze znane.

Zdrowe diety

Ciągła gonitwa i praca sprawiają, że czasami nie mamy, bądź nie chcemy, mieć czasu na to, aby gotować. Zamiast przygotować sobie śniadanie do pracy, kupujemy po drodze gotową kanapkę, którą popijamy kawą z dużą ilością cukru. Następnie kupujemy jakieś pół produktu, który jemy na obiad i bardzo często w przerwach w pracy towarzyszą nam złe nałogi tak jak: palenie papierosów oraz podjadanie. Istnieje wiele sposobów na to, aby walczyć z otyłością i innymi problemami, które związane są ze złą dietą. Powinniśmy zacząć przede wszystkim od tego, aby wyeliminować szkodliwe nawyki żywieniowe. Zdrowe diety możemy znaleźć praktycznie na każdym kroku, dlatego warto poczytać na temat odpowiedniego odżywiania w internecie, książkach, gazetach lub skonsultować swoje problemy ze specjalistą.

Co powinna zawierać zdrowa dieta?

Przede wszystkim produkty zbożowe takie jak: ciemne pieczywo, płatki kasze oraz makarony, ponieważ są one bogate w błonnik oraz witaminy z grupy B. Warzywa i owoce od zawsze powinny stanowić dodatek do posiłku. Możemy spożywać je jako przekąska lub uzupełnienie danej potrawy. Zaspokajają przede wszystkim dzienne zapotrzebowanie na witaminę C oraz substancje o właściwościach utleniających. Składniki, które powinny obowiązkowo znaleźć się w naszej diecie, to produkty mleczne. Zawierają one niezbędny wapń i witaminy. Dlatego warto codziennie pić mleko lub kefir, ponieważ ochronimy w ten sposób nasz organizm na przykład przed osteoporozą oraz pobudzamy prawidłową pracę jelit.

Kolejne produkty, które muszą znaleźć się w każdej diecie to te, które zawierają źródło białka, które jest niezwykłą wartością odżywczą. Mowa oczywiście o mięsie, rybach, fasoli oraz grochu. Jakie mięso wybierać? Przede wszystkim chude mięso, które pochodzi z indyka lub kurczaka, ewentualnie królika lub cielęciny. Powinniśmy również zadbać o prawidłowe nawodnienie naszego organizmu, dlatego niezbędna będzie woda mineralna oraz soki, ale warto pamiętać, aby były naturalne. Każda osoba powinna, wypić minimum półtora litra wody dziennie. Musimy również zadbać o odpowiednią aktywność fizyczną, która jest kluczowa w procesie zrzucania nadmiernych kilogramów. Odpowiednio dobrane zdrowe diety i sport, powinny towarzyszyć każdej osobie, która dba o swoje samopoczucie oraz swój organizm.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

2 KOMENTARZE

  1. Ja nie wiem ale wdaje mi się, że tak na intuicje to witaminy w warzywach i owocach po prostu poprawiają mi samopoczucie. Po jakims ciężkim jedzeniu niby jetem najedzona ale opadam z sił.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here