Na co zwrócić uwagę wynajmując dźwig?

0
1452
Na co zwrócić uwagę wynajmując dźwig?

Firmy budowlane często muszą korzystać z usług dźwigu. Jeżeli praca nie trwa długo to najłatwiej jest po prostu go wynająć. Na polskim ryku jest wiele firm, które świadczy taką usługę. Tylko, jak wybrać najlepszą?

Zakres prac

Przed wynajęciem maszyny należy porozmawiać z technologiem. Nawet jeżeli wiemy mniej więcej, czego oczekujemy – to zawsze najlepiej jest naszą wiedzę skonfrontować z opinią profesjonalisty. Fachowiec najlepiej doradzi i pomoże wybrać sprzęt o najlepiej dobranych parametrach.Ważne jest też, aby podać dokładny zakres prac, jakie chcemy przeprowadzić. Pozwoli to na zaplanowanie wykonania usługi oraz właściwe jej wycenienie. W przeciwnym wypadku, możemy się niemiło zaskoczyć. Technolog wykona szczegółowy kosztorys, w którym zostaną określone, wszystkie konieczne opłaty oraz stawki za wynajem.

Sprawdzone firmy

Do współpracy najlepiej wybierać sprawdzone firmy. Wynajem dźwigów świadczy wiele podmiotów, ale prawdziwą renomą – cieszy się znacznie mniej. Dobra opinia poprzednich klientów, daje duże prawdopodobieństwo, że my też będziemy zadowoleni.Najczęstszą bolączką, firm wynajmujących dźwigi jest niedotrzymywanie ustalonych terminów. W budownictwie, takie spóźnienie może mieć ogromne konsekwencje. Opóźnia przecież szereg następnych prac, które muszą zostać wykonane – a w ostateczności, opóźnia termin zakończenia budowy.

Dobra umowa

Przed wynajęciem dźwigu koniecznie należy podpisać umowę. Wcześniej jednak, należy przeczytać regulamin najmu oraz wyjaśnić sobie wszystkie niedopowiedzenia. Najlepiej by nie było żadnych. Wątpliwości powinny być spisane, tak by przestały być wątpliwościami. Podpisanie regulaminu jest równoznaczne z akceptacją jego treści.Umowa zawiera również termin wykonywania usługi wynajmu dźwigu i wszystkie koszty jakie trzeba w związku z nim ponieść. Powinna również ustalać ewentualne kary za niedotrzymanie warunków umowy.Razem z wynajętym dźwigiem należy pobrać z wynajmującej firmy, komplet jego dokumentów. Powinien to być dowód ubezpieczenia, niezbędne atesty, dziennik konserwacji oraz protokół odbioru z Urzędu Dozoru Technicznego. Należy sprawdzić, czy wszystkie te dokumenty są aktualne. Od tego zależy bezpieczeństwo na budowie.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Szczurowski

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here