Maty do ćwiczeń – jaką matę wybrać dla siebie? 

0
80
mata do ćwiczeń

Aktywność fizyczna jest najważniejszym, najtańszym oraz najprzyjemniejszą sposobem na profilaktykę wielu chorób, poprawy sylwetki, a także zachowania młodego wyglądu. Nic dziwnego więc, że coraz bardziej popularne stają się treningi w klubach fitness, oraz rosnąca popularność ćwiczeń wykonywanych w domowym zaciszu. Jednak do wykonywania ćwiczeń w domu, Musimy nabyć odpowiedni sprzęt. Dzisiaj skupimy się na matach. Jakie są rodzaje maty do ćwiczeń? Jaką matę wybrać dla siebie? Odpowiadamy! 

Przeczytaj też: https://akcemed.pl/maty-do-cwiczen-jaka-wybrac/ 

Wybór odpowiedniej maty – czym się kierować? 

Wybierając macie, powinniśmy skupić się na wyborze odpowiedniego rozmiaru. Jest to bardzo ważny czynnik. Przede wszystkim należy wybrać matę z myślą o jej głównym zastosowaniem. Standardowa, krótsza mata wystarczy na ćwiczenia rozciągające po treningu lub tak zwany ABS. Dłuższe maty będą lepsze do wykonywania dłuższych sesji jogi lub fitnessu. 

W kolejnym kroku warto wziąć pod uwagę grubość maty. Jest to bardzo ważne, ponieważ grubsze maty są o wiele bardziej odporne na uszkodzenia, co znajduje odzwierciedlenie w dłuższej żywotności tego produktu. Maty grubsze, niż 0,7 cm, zdecydowanie będą strzałem w dziesiątkę. 

Podczas zakupu maty szczególną uwagę powinniśmy zwrócić również na materiał, z którego jest wykonana. Górna część powinna być wykonana ze śliskiej powierzchni, ponieważ ułatwi to dbanie o jej utrzymanie w czystości. Jeżeli chodzi o dolną powierzchnię, najlepiej żeby była ona antypoślizgowa. Nie ma przecież nic gorszego, niż poruszająca się mata we wszystkich kierunkach podczas wykonywania ćwiczeń. Jest to również niebezpieczne, ponieważ na macie, która nie posiada powierzchni antypoślizgowej możemy się poślizgnąć i zrobić sobie krzywdy.

Rodzaje mat – jakie są?

W sklepach dostępne są maty:

  • Ochronne – wykorzystywane do stabilizowania niektórych przyrządów do ćwiczeń. Są one bardzo istotne, w celach bezpieczeństwa, żeby sprzęty pod nimi się nie ślizgały. Są one również wykorzystywane do tłumienia dźwięków i zabezpieczania podłogi.
  • Gimnastyczne – są one charakterystyczne ze względu wielkość oraz grubość. Wykorzystywane są głównie do ćwiczeń korekcyjnych oraz rehabilitacyjnych, ale także akrobatycznych.
  • Do jogi – cechują się najniższa grubość, niż maty gimnastyczne. Ich grubość waha się pomiędzy 2,5 a 3,5 mm. Celem mat do jogi jest ochrona przed poślizgnięciem podczas wykonywania ćwiczeń.
  • Taty– wykonane są z bardzo wytrzymałych tworzyw syntetycznych. Jest to spowodować tym, że wykorzystywane są do treningów wschodnich sztuk walki.
  • Treningowe – są to maty najbardziej powszechne. Są przeznaczone do większości ćwiczeń: fitnessu, pilatesu czy aerobiku. Ich celem jest zabezpieczenie nie tylko przed ślizganiem i zimną podłogą, ale także otarciami i potencjalnymi stłuczeniami.

Na jaką matę się zdecydować?

Mata powinna być przede wszystkim:

Uniwersalna, żeby igły być na niej wykonywane zarówno intensywne ćwiczenia, jak i spokojne pozycje jogi. 

Wygodna, tak aby łatwo się rolowała i posiadała praktyczne ściągacze. 

Łatwa do utrzymania w czystości. Tutaj najlepiej sprawdzą się maty wykonane z gładkiego materiału, który bez problemu można wyprać w pralce. 

Mata powinna być też wykonana z ekologicznych materiałów, a najlepiej sięgnąć po tą z kauczuku. 

Dobrze, żeby mata była ładna, ponieważ sam widok czasami jest świetną motywacją do rozpoczęcia ćwiczeń. 

Zobacz też: http://www.curio.pl/bieznia-domowa-czym-sa-zalety/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here