Zarabianie na blogu – to prostsze, niż myślisz!

0
1205
Zarabianie na blogu - to prostsze, niż myślisz!

Blogowanie jako sztuka indywidualnej wypowiedzi w Sieci niewątpliwie przeszło długą drogę. Współczesne blogi w niczym nie przypominają swoich poprzedników sprzed kilkunastu lat, wówczas prowadzonych przez nastolatki, a czytanych głównie przez ich szkolnych znajomych. Jak przekuć swoją pasję w sukces rynkowy i zarabiać na pisaniu bloga?

Zostań ekspertem w swojej niszy

Obecnie wyspecjalizowani w swoich dziedzinach blogerzy publikują szeroko komentowane, opiniotwórcze treści, a sektor e-biznesu już dawno zauważył, że blog może być optymalnym kanałem dotarcia do klienta. Jednak by nasz blog miał szansę na wybicie się spośród szeregów konkurencji, musi oferować czytelnikom wartościowe, unikalne informacje. By tak się stało, warto zainwestować nieco wysiłku w zbudowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie.

Niezależnie od tego, czy blog dotyczy wegańskiej kuchni, podróży po Azji czy funduszów inwestycyjnych, z pewnością znajdzie grono stałych odbiorców, o ile udowodnimy czytelnikom, że to właśnie on jest źródłem najbardziej wiarygodnych treści z konkretnego obszaru wiedzy. Tworzenie stron www czy blogów, które sprawiają wrażenie rzetelnych, odpowiedzialnie prowadzonych przedsięwzięć, to także dobry punkt wyjścia do rozbudowania swoich propozycji dla odbiorców o listę mailową, kursy e-learningowe czy e-booki, które staną się kolejnymi źródłami dochodu.

Networking i optymalizacja strony – zadbaj o pozycję w Google

Dobrej jakości content w Internecie nigdy nie powstaje w próżni, a blogi nie są tu żadnym wyjątkiem. Nowoczesne tworzenie stron www nie może się obejść bez ich optymalizacji oraz dostosowania do wymogów SEO (Search Engine Optimization). Dzięki temu zbiorowi działań możemy sprawić, że treści przez nas oferowane zostaną zauważone przez Google i znajdą się na widocznej dla internautów pozycji w wyszukiwarce.

Istotnym elementem promocji własnego bloga z konieczności będzie też nawiązywanie kontaktów z innymi blogerami, dziennikarzami czy portalami oferującymi informacje z pokrewnych obszarów. Zauważanie i komentowanie wzajemnie publikowanych treści stworzy możliwość pozyskania w naturalny sposób wartościowej sieci linków zewnętrznych, co również pozytywnie wpłynie na ocenę bloga przez algorytmy Google, a co za tym idzie – na zwiększenie ruchu organicznego na blogu.

Posty sponsorowane – tak, ale z głową

Świeżo upieczeni profesjonalni blogerzy nierzadko przeżywają okres zachłyśnięcia się możliwościami zarabiania na pisaniu tego, co lubią, bez opuszczania domowych pieleszy. Jest to zupełnie zrozumiałe, ważne jednak, by mimo tego zachować ostrożność i powstrzymać się od nawiązywania współpracy z firmami, których oferta nas nie przekonuje.

Nie jest dla nikogo tajemnicą, że w tworzeniu stron www, które mają przynosić dochody, niemałym ich źródłem okazuje się publikacja postów sponsorowanych. Trzeba jednak pamiętać, że w takim poście reklamujemy dany produkt czy firmę nie tylko poprzez umiejętny dobór słów. Prawdziwą walutą reklamową staje się marka, którą dotychczas zbudowaliśmy sobie jako blogerzy. Reputacja w Internecie to najcenniejszy kapitał, jakim bloger może dysponować – warto zarządzać nim rozsądnie, by nie dopuścić do jego stopnienia przez związanie się z nieetycznie postępującą firmą.

Artykuł powstał we współpracy z agencją interaktywną Iguana Studio

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here